و أما بنعمة ربک فحدث (از نعمت پروردگارت سخن بگو!)


مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی در خطبه‌های نماز جمعه تاریخ ساز تهران در تاریخ 18 بهمن 98  آیه شریفه پنجم سوره مبارک ابراهیم با این فراز «وَذَکِّرْهُمْ بـ أَیَّامِ اللَّهِ» (ای ابراهیم! روزهای خدا را به مردم یادآوری کن)را تلاوت فرمودند و محور فرمایشات خود قرار دادند به ذهنم آمد که جدای از ایام الله امت‌ها که به نوبه خودش تاریخ‌ساز و عبرت‌آموز است ولی برای هر کدام از انسان‌ها هم ایام الله‌ فراوانی در زندگی‌ شخصی روزمره‌شان وجود دارد که اگر در آنها درنگی شود و همیشه جلوی چشمان باشد یادآوری آنها خیلی می‌تواند آثار و برکات به همراه داشته باشد، البته به شرط صَبّار و شَکور بودن، صبری زیاد بسان صبر حضرت ایوب‌ و شُکری فراوان بسان شکر حضرت ابراهیم (علی نبینا و آله و علیهما السلام) ‌. روزهایی که سهم خدا در آنها خیلی پُر رنگ بوده و قضیه‌ای خدایی اتفاق افتاده است. حداقل فایده این کار این است که اگر روزی در زندگی انرژی‌مان افتاد! و دچار بی‌انگیزگی و روزمرگی شدیم با مرور و یادآوری این روزها خودمان را پیدا می‌کنیم و انرژی می‌گیریم. 
قصد دارم به توفیق و مدد الهی برخی از رویدادهای خاص و ویژه که در زندگی شهروندی، طلبگی، تبلیغی‌، معلمی و مترجمی برایم رخ داده و خاطره‌ای ماندگار شده است را از سال‌های دور و نزدیک، برای خودم جمع‌آوری کنم، و از دریچه یوم الله به آنها نگاه کنم و آنها را با شما سروران گرامی و گرانقدر به اشتراک بگذارم. شاید نقل اینها برای برخی جالب و جذاب و مفید و راهگشا باشد ... تا خدای حاکم بر قلبها چه تقدیر فرماید. ممنون همراهی و صبوری‌تان هستم.

سیزدهم رمضان المبارک 1441

پنجشنبه 18 اردیبهشت 99

https://eitaa.com/ayyamollah  آدرس شبکه اجتماعی ایتا

آدرس شبکه اجتماعی تلگرام https://t.me/ayyamollah1